مادر عالم

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

علی شریعتی را بهتر بشناسیم

علی شریعتی را بهتر بشناسید

برخی از اعتقادات شریعتی که در سخنرانی ها یا آثار وی آمده:

۱-پیامبر گفت هیچ کس را به اسلام نخواندم که در پذیرش درنگی کند جز ابوبکر که تردیدی نکرد (اسلام شناسی ص617)

۲-سال ششم با اسلام عمر بن خطاب و حمزه اسلام قوت گرفت (اسلام شناسی 144)
.....

۳-کارگردانان سیاست اسلامی غیر از علی بن ابی طالب و یارانش بر اساس آیه و شاورهم فی الامر در سقیفه گرد آمدند تا سرنوشت معلوم را روشن سازند...
اسلام شناسی

۴-پیغمبر گفت آرام باش ابوبکر، سپس گفت این دربهایی را که به مسجد باز می شوند بنگرید، جز در خانه ابوبکر همه را ببندید
اسلام شناسی

۵-پیامبر گفت هیچ کس را به اسلام نخواندم که در پذیرش درنگی کند جز ابوبکر که تردیدی نکرد (اسلام شناسی ص617)

.......
۶-شریعتی خطاب به ویرژیل ایتالیایی صهیونیست میگوید:
ای که پیغمبر من، امام من، مقتدای من بودی (کویر ص114)
......
۷-شریعتی در جایی به بزرگ پرچمدار اسلام و تشیع علامه مجلسی اهانت کرده چنین مینویسد:
من گاندی آتش پرست را بیشتر لایق شیعه بودن میدانم تا آیت الله بهبهانی و بدتر از او علامه مجلسی را !!!
{با مخاطب های آشنا صفحه12 و صفحه13}

۸- ...ودر این صورت میبینم مومن همان کافر فاسد عیاش مادی خودپرست لذت جویی است که فقط کلاه سرش رفته است نقد رافراموش میکند تاهمان رابه صورت نسیه به دست آورد آنهم بایک ضریب احتمال یعنی به فرض که فردایی بوده وبهشتی وبابت آن اعمال هم پاداش دادند تازه باید به ربش دراز این احمق خندید که ای حیوان آخر اینهمه ریاضت وسختی وروزه وجهاد ومحرومیت ونفس کشی وچشم پوشی از همه لذات وسر کوبی شهوت ودور ریختن شراب وشیرینی وآسایش در زندگی که اینکه همان رابه دست آوری این اکل از قفا نیست. شریعتی. هبوط در کویر ص 620
................

۹- شریعتی درمورد ابوبکر مینویسد:
توحیدابوبکربینش حق بین وعلمی است،یک جهان بینی درست اعتقادی است!
(اسلام شناسی(مشهد)ص 154)
اماعباراتش درمورد اسلام امیرالمؤمنین علیه السلام گویای اینست که وی ازآغازعمر،موحد نبوده!
(اسلام شناسی چ طوس ص488)

۱۰-خاک کربلا هیچ فرقی با بقیه خاکها نمیکنه
تشیع علوی و تشیع صفوی ص102

۱۱-چادر امروز بندی بر پای زن تلقی میشود و روح قرن ما آن را برای زن زشت و حقارت آمیز میبیند.
اسلام شناسی چاپ طوس ص 508

۱۲-اما حسین علیه السلام(زبونم لال)مظهر شکست آدم است
و تعصبی بی حاصل به خرج میدهد.
حسین وارث آدم ص 47

۱۳-رد خلقت نوری اهل بیت علیهم السلام در قصه حسن و محبوبیه ص7و8

آیا به نظر شما با این همه اعتقاد باطل، آیا خطاب واژه به چنین شخصی و ترویج افکار باطل وی در جامعه به نام روشنفکری! معقول و مشروع است؟